צריך עדכון פלאש בתודה ויביט בניית אתרים, עיצוב אתרים,אחסון אתרים, קידום אתרים, שידרוג אתרים, תבניות לאתרים. לחצו כאן
דף הבית
אבני הדרך של ההתפתחות
ישיבה נכונה
אודותיי
משה פלדנקרייז
שיטת פלדנקרייז
התמודדות עם כאבי גב
שיעורי פלדנקרייז
שיעורי בית- עבודה עצמית
טיפים לעזרה
שאלות ותשובות
תנועות להקלה על כאבי גב
מומלצים
חוג ליווי התפתחותי
צור קשר

מה לעשות שכואב או נתפס ה:

חשוב להבין שהתנועות הללו אינן מחליפות התייעצות עם איש מקצוע בתחום , ומטרתן רק להקל באופן ראשוני על כאבים שונים , בכל מקרה כדאי לקרוא את ההנחיה עד סופה , וכמובן לא להגיע למצב של כאב או אי נוחות.

צוואר :ניתן לעשות  את התנועות הבאות בשכיבה , ישיבה או עמידה.
1. גלגלו את הראש מצד לצד – רק כמה שאפשר לא לעבור את גבול הנוחות
2. בלי להזיז את הראש , הניעו את העיניים ימינה ושמאלה
3. נשלב את שתי התנועות, אבל בתנועה מנוגדת כלומר: הראש לימין ובאותו זמן העיניים נעות לשמאל , הראש לשמאל והעניים נעות לימין .
4. הניעו את הראש מעלה ומטה , לפחות עשר פעמים
5. הניעו את העניים ימינה ושמאלה
6. שלבו בצורה הפוכה את שתי התנועות : הראש למעלה , המבט למטה , הראש למטה המבט למעלה- עשו זאת לפחות עשר פעמים .

גב תחתון -שכב על הגב  , כופף את הברכיים , הנע את הברכיים מצד לצד, סובב את הראש לכיוון הנגדי 2. השאר בשכיבה על הגב , כופף את הברכיים אל הבטן ( נתק את כפות הרגליים מהרצפה – הנע את הברכיים מצד לצד 3. כופף את הברכיים – הנח ידיים על הברכיים ובתנועה מעגלית , הנע את הברכיים סביב האגן לשני הכיוונים .

ברכיים-  טיפ נפלא שמחזק גם את הארבע ראשי הוא ההליכה אחורנית, פשוט במקום ללכת קדימה ללכת אחורנית ,הליכה אחורנית משפרת את ההליכה קדימה , ומקלה מאד על כאבים בברכיים, פשוט לפנות כמה חפצים בבית וללכת אחורנית כמה דקות, ניתן לעשות זאת גם במים.

מפרקי הירכיים-  שיכבו על הצד הימני , קרבו את הברכיים אל הבטן – עד  למצב של תנוחה עוברית , הידיים מונחות אחת על השנייה .
כפות הרגליים נשארות כאשר הם מונחות אחת על השנייה והברך השמאלית מתרוממת לכיוון התקרה, הרימו אותה כמה שניתן כל עוד לא מורגשת אי נוחות , והברך התחתונה נשארת על הרצפה.

2. על הגב- הרימו את השת-  הטוסיק הימני – כאשר אתם עושים זאת הטוסיק השמאלי שוקע לרצפה , באותו זמן שהטוסיק הימני מתרומם , נסו להגדיל את המרחק בין הברך לראש  , כך ניצור תנועתיות גם בחוליות התחתונות וגם במפרקי הירכיים .
 
תרגילים לכאבי כתף כרוניים:
# קחו כרית רכה או כדור רך( בגודל של כדור אומנותי), הניחו את האביזר מתחת לבית השחי , ולחצו את הכדור או הכרית אל גופכם
 
# עמידה או ישיבה - קחו גומייה או מקל של מטאטא, אחזו אותו בשתי הידיים ,
הרימו את הידיים ישרות כלפי מעלה והעבירו את הגומיה או המקל מאחורי הצואר.
 
# אחזו את  הגומייה או המקל מאחורי הגב כאשר הידיים ישרות והמרפקים מעט כפופים
הרחיקו את המקל מהגב וחזרה.
 
#סובבו את הכתפיים לאחור , סובבו אותן לפנים .
 
# שכבו על הגב כשהברכיים כפופות , הניחו ידיים מאחורי הראש- מרפקים עד כמה שניתן כל עוד אין כאב פתוחים\
  והטו את הברכיים לצד המנוגד לכתף המוגבלת, עשו זאת גם לצד השני , אפילו אם הכתף השנייה אינה כואבת,   הקפידו להשאר במנח התנועה - כלומר לשהות בה זמן מה, ולנשום תוך כדי.

 
בניית אתרים עיצוב: FlyDesign כפר חיטים 21, ראשון לציון נייד:052-2309834
כרטיסים למופעים  |