צריך עדכון פלאש בתודה ויביט בניית אתרים, עיצוב אתרים,אחסון אתרים, קידום אתרים, שידרוג אתרים, תבניות לאתרים. לחצו כאן
דף הבית
אבני הדרך של ההתפתחות
ישיבה נכונה
אודותיי
משה פלדנקרייז
שיטת פלדנקרייז
התמודדות עם כאבי גב
שיעורי פלדנקרייז
שיעורי בית- עבודה עצמית
טיפים לעזרה
שאלות ותשובות
תנועות להקלה על כאבי גב
מומלצים
חוג ליווי התפתחותי
צור קשר
                                                     שיעור החנוכייה -
מטרת השיעור: להקל על איזור הגב העליון : כתפיים ,שכמות ,זרועות ,ומשפר את טווח התנועה באזורים אלו

להעמיד את שתי הרגלים

להושיט שתי ידיים הצידה ,לכפוף את הזרועות במרפקים  הצידה כמו נרות חנוכה, לנסות להשכיב את הידיים לכיוון הראש , חשוב מאד שהידיים תהיינה בזווית ישרה .

להרים את האגן גבוה באוויר  ולהמשיך את תנועת הידיים.

להמשיך לעשות את תנועת הידיים ללא האגן.

לדמיין כאילו מחזיקים מקל, מאחורי היד עד קצה האצבעות הכל צריך להיות ישר, כך יותר קל להבין את התנועה, (להרבה אנשים קשה להבחין ולהרגיש בזווית של המרפק וכף היד.

לחזור להעמיד את הרגליים, לכפוף את המרפקים כמו קודם, ולהוריד את הידיים לכיוון הרגליים, להרים את הכתפיים גם עצמות הבריח מתרוממות ,להוסיף את הראש לתנועה, לחזור ולנסות פעם כאשר הראש מונח ופעם שהראש מורם מהרצפה.

להרים את המרפק הימני מהרצפה, המרפק מתרחק מהגוף ורק אח"כ לתת לכתף להתרומם,  אם לא יהיה מספיק קשב  הכתף תתרומם קודם, מי שלא מצליח שירים את המרפק יחד עם הכתף.

מרפק שמאל, לחזור כל הזמן לגובה הכתפיים.

אם מדייקים בתנועות , מרגישים שיש קשר בין הגב ובין שרירי הצלעות.

להושיט את הידיים  לצדדים , בגובה הכתפיים , לנסות לרדת למטה, לכפוף את הברכיים , להרים את הראש , לראות אם יותר קל להוריד את הידיים, לשים לב כמה הכתפיים נעשו יותר רחבות , להשאיר את הידיים למטה, להרים את כף היד ואת המרפק באותו הזמן , זאת אומרת כל האמה, יש את הרצפה שנותנת לנו את האינדיקציה לאופן שבו אנחנו עושים את התנועה.

לחזור להעמיד את הידיים , לנסות להרים את הידיים לכיוון הראש, האם יש הבדל באופן ירידת הידיים .

יד אחת למעלה ויד אחת למטה, להביט על הידיים כל פעם , לאיזה צד יותר נוח להביט  , אם לא חושבים  העניים הולכות לכיוון היד העליונה.

לנוח

להעמיד את הידיים , הרגליים כפופות , להוריד את היד הימנית למטה ואת השמאלית למעלה, ולסובב את כפות הידיים , כך שגב היד הימנית  לכיוון הרצפה, וכף היד השמאלית לכיוון הרצפה, ולהחליף ביניהן, כך שיצא שהידיים עם הכתפיים , כמו סדין שמנסים לסחוט אותו .

המערכת צריכה ללמוד בעצמה מה לעשות , לפקד על הגוף שלה ולא להעתיק

נא לשבת כף אל כף, להושיט את הידיים לצדדים , לעשות את אותה תנועה, ולהגדיל את הסיבוב של הידיים ,

לעמוד על הברכיים , את הבהונות להצמיד ואת הברכיים לפסק, להושיט את הידיים , ולעשות אותו דבר.

הגוף נוטה ללכת אחרי היד שמסתובבת למעלה, מה קורה לאגן ?, לנסות לעשות את התנועה הנגדית , כלומר להפנות את הראש אל היד האחורית .

לנוח.

לחזור אל הברכיים , להעמיד את הרגל הימנית , להושיט את הידיים , להמשיך לעשות את התנועה, בזמן שהיד פונה למעלה, ללכת עם הראש, מתחת לבית השחי של אותה יד, האף מוכרח להסתובב הצידה , עד שהראש יוכל להכנס אל מתחת לבית השחי אחורנית למעשה.

תנועה שמפרידה את הראש מהכתפיים , להעמיד את הרגל השמאלית , הכוונה היא שהראש ינסה להביט מתחת ליד, לחזור  על אותו דבר

שכיבה על הגב, איזו הרגשה יש עכשיו בגב

להושיט את הידיים הצידה, לנסות להשכיב את הידיים למעלה, מה הדייקנות כעט שניתן להגיע אליה?

לנסות אותו דבר עם הידיים למטה

יד ימין ויד שמאל, לעשות זאת , לתת לסנטר לרדת גם למטה, מי שמנסה לעשות זאת בכוח זה רק יפריע לו  השינוי צריך להיות בכל עמוד השדרה , בחזה ובצלעות , עמוד השדרה צריך להסתובב, הנוקשות מותחת מקומות שלא צריך

לקום , איך ההרגשה בעמידה?

                                             תנועת הכתף והמותן

מטרת השיעור:  הגדלת טווחי תנועה והקלה על אזוריי הגב התחתון והגב העליון

לשכב על הצד הימני, יד ימין מתחת לראש כמו שינה, יד שמאל על האגן , יד רכה

להרים את הכתף השמאלית אל האוזן השמאלית  וחזרה, לא לכפוף מרפק היד נגררת

לעשות מהר ופשוט , הלוך וחזור .

לשכב על הגב

לחזור על צד ימין,  להניח את כף היד השמאלית  על המקום הרחב ביותר באגן

להניע את הכתף קדימה ואחורה, להגביר את הקצב , הראש במנוחה גמורה רק הכתף.

( הכתף עברה ארבע נקודות קיצון),

לעשות בכתף את המעגל הגדול ביותר שאפשר , היד השמאלית מציירת מעגל קטן על האגן

להפוך את כיון התנועה , לעבור דרך כל הנקודות , לא לכפוף מרפק

לשכב על הגב- איזה הבדל יש בשכמות .

לשכב על צד שמאל לשים את יד שמאל מתחת לראש, יד ימין על האגן, הכתף לכיוון האוזן וחזרה , תנועה גדולה יותר, ופשוטה יותר, הראש במנוחה

כתף לפנים קדימה, ואחורנית , לעשות לאט כל הגוף שוכב במנוחה , הראש שוכב במנוחה,   להגביר את הקצב.

לעשות תנועה מעגלית, היד רכה ונוחה  במצב הכי נוח, כל פעם תנועה קלה ופשוטה-  ולכיוון השני

לשכב על הגב- מה זה עשה?, האם הגוף מונח אחרת מאשר קודם

לשכב על צד ימין , לשים את היד הימנית מתחת לראש,  לשים שוב את היד על המקום הכי רחב של האגן בברכיים כפופות, לעשות את אותה תנועה שעשינו עם הכתף , להזיז את האגן בעזרת היד, למשוך אל הראש ומין הראש, העצם צריכה להתקרב אל החזה ולהתרחק, לנסות להרים את כף הרגל בזמן שמקרבים את האגן , ולהוריד את כף הרגל בזמן שמרחיקים

לישר את רגל שמאל, לקצר את העקב ולהאריך, כך שהצד השמאלי של האגן מתקרב אל הכתף ומתרחק ממנה,  כאשר זה ברור להגביר את הקצב.

ושוב אותו דבר כאשר הרגל השמאלית כפופה, את תנועת האגן צריך לעשות בשרירי האגן והגב.

לקחת את המותן לאחור וקדימה, שהיד תזוז ביחס לכתף השמאלית , כלומר שתעבור את הכתף לפנים ושתעבור אותה לאחור.

היד  מרגישה מה שהאגן עושה היא לא עובדת , היא נותנת את הכיוון.

מעגלים- קדימה אחורנית, ימינה ושמאלה, ולהחליף כיוונים

לשכב על הגב: איך מונח הגב , הכתפיים , האגן

לשכב על צד שמאל,  יש שמאל מתחת לראש, יד ימין על האגן , האגן מתקרב ומתרחק אל הכתף,

ליישר את הרגל,  העקב מתקרב ומתרחק, ואז אפשר להרגיש את תנועת האגן

להניע את האגן קדימה ואחורה, שיהיה אפשר להרגיש שהיא זזה , הברך מחליקה על הברך התחתונה, על ידי כך האגן הולך קדימה ואחורנית.

לעשות תנועה מעגלית : קדימה אחורנית מעלה ומטה, ולכיוון השני, מהר וקל , להגדיל את התנועה

לשכב על הגב : מה מרגישים באגן אחרי רגע  של מנוחה, מה מרגישים בכתפיים, בשכמות מאחור?

לשכב על הצד הימני, להרים את המרפק השמאלי אל התקרה ולתלות את היד , כף היד חופשית לגמרי,  לסובב את היד כך שרואים רק את גב היד קרוב אל הפנים, לקחת את המרפק ולנסות לצייר מעגל גדול, לעשות במרפק את המעגל הגדול ביותר, היד נוגעת בפנים , לגמרי בלי כח, האמה וכף היד מרושלות , בלי כוח

לצייר מעגל עם המרפק על התקרה, לעשות את המעגל הקל המהיר והנוח ביותר, להפוך את הכיוון,

לשכב על הגב , לשים לב , האם השכמה השמאלית שוכבת יותר טוב מהימנית

לשכב על צד שמאל, להרים את המרפק באוויר, על התקרה לצייר מעגל גדול, הולכים לכל ארבעת הכיוונים עם המרפק, לעשות את אותו דבר מהר, להקשיב שכף היד תהיה מרושלת  ותלויה, להגדיל את הכיוון ולהפוך אותו, לחשוב על המרפק , לא על היד.

לנוח

להרים את הברך הימנית לכיוון התקרה, הרגל כפופה ומרושלת, ועם הברך לצייר מעגל על התקרה,  הברך הולכת לכל ארבעת הכיוונים , גם אחורנית , ביחס למפרק הירך , הברך הולכת למעלה אל הראש , למטה אל הרגליים , אחורנית, ימניה וקדימה שמאלה, להגביר את המהירות , להפוך את כיוון תנועת הברך ,

לשכב על הצד הימני , לכפוף ברכיים, יד מתחת לראש, ברך שמאל לכיון התקרה, הברך הולכת על התקרה,  ישנה תנועה ברורה של המעגל ביחס למפרק ששוכב על הרצפה.

להגביר את קצב התנועה, להפוך את הכיוון

לשכב על הגב : איך שוכב הגב, השכמות

לפתוח את הפה , לעשות 20 נשיפות  ארוכות , הדרגתיות , כך שבכל נשיפה מרגישים שזה הולך לאט, פשוט , הבטן חופשית ,

לקום , לטייל, לשים לב להבדל בכל האיברים, בחזה בידיים,  בכל הגוף

ושלום על ישראל ( פלדנקרייז)

 

 

בניית אתרים עיצוב: FlyDesign כפר חיטים 21, ראשון לציון נייד:052-2309834
כרטיסים למופעים  |