צריך עדכון פלאש בתודה ויביט בניית אתרים, עיצוב אתרים,אחסון אתרים, קידום אתרים, שידרוג אתרים, תבניות לאתרים. לחצו כאן
דף הבית
אבני הדרך של ההתפתחות
ישיבה נכונה
אודותיי
משה פלדנקרייז
שיטת פלדנקרייז
התמודדות עם כאבי גב
שיעורי פלדנקרייז
שיעורי בית- עבודה עצמית
טיפים לעזרה
שאלות ותשובות
תנועות להקלה על כאבי גב
מומלצים
חוג ליווי התפתחותי
צור קשר
 על השיטה
שיטת פלדנקרייז ,היא שיטה המבוססת על מודעות דרך תנועה ,שנועדה לחנך מחדש את 

מערכת העצבים והשרירים ודרך כך להגיע גם אל המערכת השלדית ( עצמות ,חוליות ומפרקים). השיטה משכללת  ומשפרת את  תפקודו של האדם— בכך שהיא מעצבת את

מודעותו הפיזית בכך שהיא מקנה לו תבניות תנועה חדשות ,נוסף לאלו הקיימות ,שעוזרות

בכל הפונקציות היומיות שלנו ,כלומר כל מה שנלמד בשיטה— נוכל לקחת איתנו לחיי

היומיום ליישם ,ולחוש קל וטוב יותר, נגלה שתנועה ניתן לעשות בכמה אופנים ,וכך תהיה לנו
את האפשרות לבחור ,בדרך הקלה והנוחה ביותר עבורנו.

 
שיטת פלדנקרייז נלמדת בשתי דרכים:

 

1. שיעורים בקבוצה—ATM מודעות  באמצעות תנועה , המורה מבקש מהתלמידים
לבצע תנועות  שונות השיעורים מתקיימים בכל מיני ווריאציות ובשינוי שדה כובד ,בשכיבה על הגב ,על הצד ,על  הבטן ,בישיבה ובעמידה,  תוך כדי שימוש בפונקציה מסוימת אשר מנחה אותו לאורך כל השיעור,המחשבה או הדגש ,הם על נושאים שונים ומגוונים הקשורים ובמערכת השלדית -עמוד השדרה והמפרקים
השונים אשר מארגנים מחדש את היציבה ואת המערכת השלדית והשרירית .


2. שיעורים יחידניים :FI- אינטגרציה פונקציונאלית ,השיעור מתקיים בין המורה לבין התלמיד בלבד, המורה מתאים את השיעור,שנעשה במגע -של המורה ,כאמור המורה
הוא זה שנוגע ומניע את התלמיד,בהתאם לצרכיו,לבעיותיו או למכאוביו,יחד מנסים התלמיד והמורה למצוא הקלה ושיפור בתפקודו בהתאם ליכולת התנועה של אותו אדם ,ובהתאם למה שעבר גופו והיכולת התפקודית שלו בהתאם לעבר (ניתוחים ,תאונות ,פציעות )

             ולבדוק איך ניתן ,לגרום לכך שלאט לאט,תכנס לתוך הגוף תבנית נוספת ,אחרת מזו

             שמכיר הגוף כדי ,שיהיה ניתן לחיות  חיים איכותיים יותר, עם פחות כאבים ,ויותר

             דרכים וצורות לעזור,לעצמנו ,ככל שנהיה מודעים יותר לגופנו ,ולאופן בו אנו

             מתנועעים במרחב הקוסמי.

 

                       

תפקידי עמוד השדרה:

1.      לתמוך בגולגולת

2.      לשמור על יציבות הגוף

3.      להגן על חוט השדרה

4.      לבלום זעזועים

5.      לאפשר תנועה

 

 

                                       מבנה עמוד השדרה

         עמוד השדרה בנוי בצורת עקומת s  צורה המאפשרת ספיגת זעזועים

         עמוד השדרה מורכב  מ33 חוליות .

          עמוד השדרה מחולק לחמישה אזורים – מלמעלה למטה

1.       חוליות הצוואר -  7 חוליות  מסומנות באות C  ( CERVICAL)

2.       חוליות הגב – החזה 12 חוליות מסומנות באות T     או באות D (THORAX\DORSAL )

3.       חוליות מותניות = 5 חוליות  מסומנות באות L ( LUMBAR)

4.       סקרום  - עצם העצה – 5 חוליות מסומנות באות "S"  ( SACRUM)

5.       עצם הזנב- 3-4 חוליות מחוברות , המשמשות בעיקר למאחז שרירים( COCCYX)

 

גוף החוליה – החלק הקדמי  בחוליה נושא את מרבית המשקל המופעל על החוליות ,

בין שתי גופי חוליות נמצא דיסק

קשת החוליה: החלק האחורי בחולייה , ממנו יוצאים 7 זיזים:

א.      הזיז הקוצי , אחורי , קיים זיז אחד מסוג זה- SPINOUS PROCESS

ב.      הזיזים הרוחביים , צידיים , קיימים שני זיזים מסוג זה  TRANSVERSE PROCESS

ג.       הזיזים המפרקיים , קיימים ארבע זיזים כאלו, מתוכם שניים פונים כלפי מטה ונקראים תחתונים  INFERIOR-, ושניים פונים כלפי מעלה ונקראים עליונים -SUPERIOR

חוט השדרה עובר בנקב שנוצר בין גוף החוליה לקשת החוליה , חוט השדרה יוצא מהגולגולת  ומגיע עד לחולייה המותנית השנייה.

בין כל שתי חוליות נוצרים שני נקבים , מימין ומשמאל  שמכל אחד יוצא עצב הנקרא עצב ספינאלי.

 

 

 

אנחנו ,מורי הפלדנקרייז מחשיבים את השיטה כאם כל השיטות ,כי כאשר אדם מודע לי

אם כל השיטות : הכול נהיה קל ופשוט יותר,  דברים שנראו כבלתי אפשריים מקבלים הסתכלות שונה והשיטה הופכת להיות  חלק מאיתנו,הגוף שלנו דורש את התחזוקה השוטפת בתרגול השיטה

בניית אתרים עיצוב: FlyDesign כפר חיטים 21, ראשון לציון נייד:052-2309834
כרטיסים למופעים  |